EVANKELIUMIN JULISTUKSEMME YTIMESSÄ

 Apt.10. luku:

42 Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.

JULISTUKSEN YTIMESSÄ

Raamatun mukaan julistuksemme ytimessä on tärkeää olla tiettyjä elementtejä. Miksi?  Koska Jumala on asettanut evankeliumiin oman armotyönsä meitä kohtaan. Se on Jumalan teko, ei ihmiskätten työ.

Ensinnäkin Jumala on Tuomari. Kenenkään muun on turha lähteä tuomaroimaan. Tässä meidän on pitäytyminen. Jumala sanoo aina viimeisen Sanan.  Sana kertoo myös meille, että Hän on antanut kaiken Poikansa haltuun. Jeesus tulee tuomitsemaan lopulta  
niin elävät kuin kuolleet. 2 Tim.4:1.


On kuitenkin tärkeää pitää esillä tätä tosiasiaa, että kerran tulevat tuomiot.  Me emme elä siinä mielessä ilman lakia, vaan jokainen on Jumalan asettamien lakien alainen. 

Room. 3: 
19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.


JUMALAN PELASTUSTEKO KRISTUKSESSA

1 Kor. 1:18:
Sillä sana rististä on hulluus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

Jokaisen julistuksen ytimessä tulee olla sanoma pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa. Mitään toista nimeä meille ei ole annettu pelastuaksemme. Apt.4:12. 

Profeetat ovat aina kiteyttäneet julistuksensa keskiöön tämän sanoman. Oikea profeetta siis pitäytyy Häneen. Seurakunta pitäytyy Häneen pelastuksessaan. Se on Jumalan säätämys. Ainoastaan Hänellä on auktoriteetti synnin ylitse. Hänen nimessään ja Hänen verensä kautta me voimme julistaa synninpäästön. 


"Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt";
Hepr. 9:20.

PYHÄ HENKI

Pyhä Henki on paikalla siellä, missä Sanaa julistetaan Jumalan tahdon alaisuudessa. Hän ikään kuin sinetöi julistuksen oikeellisuuden. Pyhä Henki on Persoona, jolla on tahto ja tunteet. Hän jakaa Pyhän Hengen armolahjoja niin kuin Hän tahtoo. Itse Jumala palvelee tällöin kansaansa.  

Siksi on tärkeää, ettemme väheksy, arvostele tai jopa sorru pilkkaamaan Jumalan armotekoja Kristuksessa. Se on vakava synti. Pyhän Hengen pilkkaa ei anneta Sanan mukaan anteeksi. Mark.3:29. 

Keniassa on meneillään valtaisa herätys. Rammat kävelevät ja sokeat saavat näkönsä. 

Pyhä Henki synnyttää voima- ja ihmetekoja tänäänkin.  Ehkä emme vielä ole edes nähneet sitä kaikkea, mitä Raamattu seurakunnalleen on luvannut. 

Joh. 14: 
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.

Tämä kaikki em. kätkeytyy rakkauteen. Jumala on Rakkaus. Hänessä ei ole mitään vääryyttä, ei mitään pahuutta. Hänen tahtonsa on, että kaikki ihmiset voisivat pelastua tämän ikuisen evankeliumin kautta. Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. 

1 Joh. 4:8-9: 
Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. 
Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.

VAHVOINA LOPPUUN SAAKKA!

Katja-Leena
Kirj. toimii vapaaehtoistyössä Parannuksenteon ja Pyhyyden Suomi ry:ssä. 

Kommentit

Suositut tekstit