KOLME VARMAA VASTAUSTA RAAMATUSTA

 1.  ELÄMME LOPUNAIKOJA

Raamattu ilmoittaa selvästi, että kristillinen seurakunta maailmassa elää lopunaikoja.  Sitä on eletty jo yli 2000 vuotta jKr.  Tässä mielessä on aivan selvää, että olemme sukupolvi, jonka tulee olla hereillä asian suhteen: 


ISRAEL AJANKELLO

Luuk.21:

29 Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.
30 Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
31 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.
32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.

Kuva Jerusalemista.

On tulkittu, että Israel, joka itsenäistyi v. 1948, on tuo vertauksen viikunapuu. Sukupolven ikä vaihtelee maittain. Suomessa se on n. 30 vuotta. Raamatun ennustukset lopunajoista toteutuvat juurikin meidän päivinämme.  

2.  JUMALAN TUOMIOT ALKAVAT SEURAKUNNASTA

1 Piet.4:17: Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?


Ilm.2:5Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.

Ennen seurakunnan ylösottamista Jumalan tuomiot lähtevät maailmassa liikkeelle ja seurakunta seulotaan.  Ihmisiä kutsutaan parannukseen ja valmistautumaan Karitsan hääjuhlaan. Ne, jotka eivät taivu parannukseen, joutuvat kadotukseen. 

1 Kor.1:8Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

3.  KAKSI SÄKKIPUKUISTA PROFEETTAA ILMESTYVÄT MAAILMAAN JA OPEROIVAT TÄÄLLÄ


"He kaksi tulevat yhtenä "

Ilmestyskirjan luku 11:
1 Ja minulle annettiin sauvan kaltainen ruoko ja sanottiin: "Nouse ja mittaa Jumalan temppeli ja alttari ja ne, jotka siinä kumartaen rukoilevat.
2 Mutta temppelin ulkopuolella oleva esikartano erota pois, äläkä sitä mittaa, sillä se on annettu pakanakansoille; ja he tallaavat pyhää kaupunkia neljäkymmentäkaksi kuukautta.
3 Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."
4 Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.


Mal. 4:5 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.

Sak. 4: 
11 Ja minä lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nämä kaksi öljypuuta lampunjalan oikealla ja vasemmalla puolella?"
12 Sitten minä toistamiseen lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nuo kaksi öljypuun terttua kahden kultaisen putken kohdalla, jotka vuodattavat sisästänsä öljynkultaa?"
13 Niin hän sanoi minulle näin: "Etkö tiedä, mitä ne ovat?" Minä vastasin: "En, Herra".
14 Hän sanoi: "Nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä".

SALAISUUS PALJASTUU

Keitä nämä Profeetat ovat?  Elämme parhaillaan tämän salaisuuden äärellä. Jotkut ovat esittäneet väitteen, etteivät he olisi konkreettisia hahmoja, vaan tekstin kuvaus tarkoittaisi seurakuntaa ja Israelia todistajina; Toiset taas ovat tulkinneet Jumalan Sanan pohjalta, että kyseessä olisivat Elia ja Mooses, jotka ilmestyivät kirkastusvuorella keskustellen yhdessä Jeesuksen kanssa. Matt. 17:1-3. Molemmat tunnetaan suurina Profeettoina, jotka toimivat suoraan Jumalan äänitorvina. 

Matt. 17:21: Jeesus vastasi ja sanoi: "Elias tosin tulee ja asettaa kaikki kohdalleen".

Tämän ao. linkin takana oma todistukseni: 
https://katja-leena.blogspot.com/2019/10/katso-entiset-ovat-toteen-kayneet-ja.html

VAHVOINA LOPPUUN SAAKKA!

Olen kirjoittanut Profeetta Eliaasta ja kahdesta todistajasta blogissani, kirjoituksia löytyy mm. näiden linkkien takaa: 

https://katja-leena.blogspot.com/2021/01/profeetta-elia.html

https://katja-leena.blogspot.com/2021/03/kaksi-todistajaa.html

https://katja-leena.blogspot.com/2021/05/miksi-tarvitaan-eliaa.html



Kommentit

Suositut tekstit