MILLAINEN JUMALA?

Millainen on sinun Jumalasi? Millaisen kuvan Raamattu antaa Hänestä? Haluan valottaa omaa käsitystäni Jumalasta, joka kuitenkaan ei taivu yhdenkään ihmisen määrittelyyn Hänestä.  Hän sanoi erämaassa Moosekselle näin, 2 Moos.3:14: 

Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen se joka olen."* Hän sanoi vielä: "Näin sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Minä-olen on lähettänyt minut teidän luoksenne.'"

JUMALA VARJELEE OMAA KANSAANSA 

Läpi koko Raamatun voi nähdä Jumalan, joka välillä jopa mustasukkaisesti valvoo ja varjelee omaa kansaansa.  Hän suojelee kansaansa tuholta. 

Jumala määritteli, kuinka Hänen kansansa tulisi elää suhteessa Häneen; Jer.7:23:  

Tämän käskyn minä annoin heille: kuunnelkaa minua, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; kulkekaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän kulkea, niin teidän käy hyvin!

Olisiko tämä määrittely muuttunut Jeesuksen uhrikuoleman tähden?  Ei!  Jumala on edelleen kiinnostunut siitä, kuinka me elämme suhteessa Häneen ja olemmeko me vastaanottaneet pelastuksen Hänen Pojassaan. Uusi testamentti on jatkumo vanhalle; ja vanha saa täyttymyksensä uudessa. 

1 Tess.5:10: 

Kristus on kuollut puolestamme, jotta saisimme elää yhdessä hänen kanssaan, olimmepa valveilla tai kuoleman unessa.

Uuden liiton kansalaiset saavat elää yhdessä Kristuksen kanssa jo nyt!  Tämä lahja on uskonlahja! Sitä tulee vaalia kuin kalleinta aarretta. 

Apt. 16:5 kertoo, kuinka apostolit saivat nähdä kasvua seurakunnassa, kun usko tavoitti ihmiset ja he vastaanottivat armon ja pelastuksen Kristuksessa:

Seurakunnat vahvistuivat uskossa ja saivat  päivä päivältä yhä enemmän jäseniä.

VOITTOISA USKO JUMALAAN

Ymmärrän voittoisan uskon rakentavan seurakuntaa vahvalle perustalle, joka lepää yksinomaan Kristuksen varassa. Kristus on yhtä Sanan kanssa. Apostoli Johannes kirjoitti tästä. Johanneksen evankeliumin alusta voimme lukea: "Sana tuli lihaksi ja asui keskellämme".

Läpi kirjoitusten voittoisa usko ilmenee seurakunnan keskellä, missä Sana saa olla läsnä ja Pyhä Henki kirkastaa Kristusta. Saako Hän tulla kirkastetuksi? Mitä tämän päivän seurakunta kirkastaa ympäröivälle maailmalle?

Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne (so.Srk:ssa); 1 Kor.6:20.

Pohdittavaksi:

- Erottuuko srk ajassamme Jumalan tahdon mukaisen elämän välittäjänä?

- Saako Sana asua runsaana sen keskellä?

- Seuraavatko merkit julistettua Sanaa? Mark.16:17

VAHVOINA LOPPUUN SAAKKA!

Kommentit

Suositut tekstit