NAINEN SAALIIN JAOSSA

Uskon, että Jumalan Henki on puhunut minulle tästä: Viimeisinä päivinä meillä naisilla on tehtävämme Jumalalta. Raamattu puhuu tästä.  Ensin meidän täytyy kuitenkin lähteä liikkeelle Elämän puun juurelta:

1.  Nainen kääntyneenä muiden jumalien puoleen uskomalla valheen, saa Kristuksessa armon kääntyä takaisin Jumalan puoleen ja osoittaa, että sovitus hänen kohdallaan on osunut maaliin. 

1 Moos. 3:13: 

Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin".

Uskon, että Pyhä Henki kehottaa meitä naisia, minua ja sinua, ymmärtämään, mikä armo on Jeesuksen sovitustyössä ja mikä voima vetää meidät takaisin Hänen lapsikseen.  

On tullut aika sovittaa tekomme tässä mielessä. Ei niin, että me itse olisimme kykeneväiset sovitukseen, vaan että pukeudumme Häneen eli Kristukseen, joka on tehnyt kaiken valmiiksi. 

Nainen saa luottaa sovitukseen omalla kohdallaan.

Laulujen laulu 2:10: 

Rakkaani lausuu ja sanoo minulle: "Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.

Saako pelastus olla kohdallani totta tänään?  Voinko sanoa, että minä tunnen Hänet, joka minut lunasti kuolemasta? 

Laulujen laulu 2:16 jatkaa: 

Rakkaani on minun, ja minä hänen-hänen, joka paimentaa liljojen keskellä.

"Nainen, rukoile tehtävääsi Herralta!"

2. NAINEN SAA TEHTÄVÄN HERRALTA

Nainen on kutsuttu jakamaan saalista väkevien kanssa. Jes. 53:12; Ps. 68:12. 

Viimeisinä aikoina Jumalan Sana osoittaa, kuinka Jumala on vuodattava Henkensä kaiken lihan ylle.  Myös nainen on osallinen tästä Hengen vuodatuksesta. Joel. 2:28; Apt. 2:17-18.

Psalmi 68:

11 Herra antaa sanoman, suuri on voitonsanoman saattajatarten joukko:
12 "Sotajoukkojen kuninkaat pakenevat, he pakenevat, ja perheen emäntä jakaa saaliin.
13 Jäättekö makailemaan karjatarhojen vaiheille? Kyyhkysen siivet ovat hopealla silatut, sen sulat keltaisella kullalla!

Jumala on usein puhunut naiselle jakaen hänelle salaisuuksiaan. Muistamme lukuisia tällaisia kertomuksia Raamatusta: Raahab, Ruut, Debora, kuningatar Ester ja Uuden testamentin puolelta: Maria, Priscilla, Pilatuksen vaimo jne.  

Nainen on ollut perheessään uskonsankari.
Ruut on esimerkki naisesta, joka jätti taakseen kaiken menneen ja lähti vaeltamaan uskossa kohti tuntematonta ja täysin uutta tulevaisuutta.  Hän luotti vahvasti Jumalaan, joka oli johdattanut hänen anoppiaan Noomia. Mooabilaisesta Ruutista tuli lopulta Jeesuksen esiäiti. 

Israelin äidiksi kutsuttu Profeetta ja Tuomari  Deborah istui puun juurella jakaen Jumalan neuvoja kansalleen.  Minulle tuo puu kuvaa ihmeellisellä tavalla Elämän puuta Jeesusta. 

Laul.l.2:3:
"Niinkuin omenapuu metsäpuitten keskellä, niin on minun rakkaani nuorukaisten keskellä; minä halajan istua sen varjossa, ja sen hedelmä on minun suussani makea".

Pilatuksen vaimo varoitti miestään, kun tämä langetti tuomiot Jeesukselle kansan edessä.  Vaimon varoitukset saattoivat pelastaa Pilatuksen hirvittävältä Jumalan tuomiolta ja vihalta. Pilatus pesi kätensä tuomioistaan ja asetti Jeesuksen kansan tuomittavaksi. (Matt.27:24).


Kuinka rohkeita ja uskolleen kuuliaisia naisia nämä olivatkaan! Naisen tulee olla kuitenkin kääntyneenä Jumalan, ei ihmisten puoleen. Ei kukaan eikä mikään muu saa tulla tärkeimmän rakkaussuhteemme esteeksi. 

Room. 16: 
25 Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa minun evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,
26 mutta joka nyt on julkisaatettu ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi,
27 Jumalan, ainoan viisaan, olkoon kunnia Jeesuksen Kristuksen kautta, aina ja iankaikkisesti. Amen.

Raamatun naiset ovat esikuvia meillekin.  Me tämän ajan naisetkin voimme olla murtamassa epäuskoa ja uskottomuutta Kuningastamme kohtaan. Me voimme olla osoittamassa vakaalla ja murtumattomalla uskollamme tietä eteenpäin Jumalan ihmeellisessä suunnitelmassa; Saamme olla jakamassa saalista itse Väkevän kanssa.  Hän on Ihmeellinen Neuvonantaja ja Rauhanruhtinas; Jeesus Kristus, Vapahtajamme! 


VAHVOINA LOPPUUN SAAKKA!

Uskonrukous: 

-Isä, Jeesuksen nimessä rukoilen, anna anteeksi minulle, että olen ollut kääntyneenä muiden (ihmiset/asiat) kuin Sinun Kaikkivaltiaan puoleesi. Puhdista minut Jeesuksen verellä ja anna sisimpääni uusi puhdas henki.  Anna minun ilolla palvella Sinua. 

Herra, uskon että Sinun tulosi on hyvin lähellä.  Anna minulle armo edessäsi julistaa tuloasi perheeni, sukuni ja maani keskellä.  Anna minun olla osana sitä joukkoa, joka valvoo ja on hereillä, kun Sinä tulet.  Jeesuksen väkevässä nimessä, aamen. 





Kommentit

Suositut tekstit