ENTÄPÄ, JOS SE ONKIN TOTTA?

Entäpä, jos se onkin totta, mitä Raamattu kertoo ja opettaa meille?  Olen kuullut joskus ihmisten suusta: 

-" Raamattu on satukirja, eikä sillä ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä".  Ja, olen myös kuullut:

 -" Siihen, mihin ihminen kaatuu, siihen se maatuu ".  

Tällaiset lausahdukset saavat minut murheelliseksi. Ne viestittävät minulle, että työni ja ajankäyttöni Raamatun ja uskonasioiden parissa ovat tällaisen henkilön näkökulmasta olleet täysin turhaa vaivannäköä.  Väitteistä voisi vetää kunnolla herneen nenäänsä; Siinähän mitätöidään koko uskovan elämäntyö.

En suostu sellaiseen.  Minä uskon vakaasti Raamattuun.  Se on minulle Pyhä kirja, Jumalan totuus ja Sana tälle hukkuvalle maailmalle.  

1 Kor. 15:9: Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.

Entäpä Sanoma lopun ajoista?  Jospa onkin totta, mitä Raamattu kertoo meille viimeisistä ajoista ennen seurakunnan ylöstempaamista? Mikäli uskon vakaasti, että Vanhan testamentin kirjoitukset Profeetoista ja Israelin kansan vaiheista, Jeesuksen elämä, kärsimykset ja kirkastaminen sekä kaikki muu, mitä Kirjan kansien sisältä löytyy, ovat totta, enkö uskoisi myös Ilmestyskirjaan? 

Juudaksen kirje Uudessa testamentissa kertoo lopun ajoista meille näin; Juudas 1

17 Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan".
19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.
20 Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
21 ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.
22 Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;
23 toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.
24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
25 hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

Apostoli Juudas (ei se kavaltaja, vaan Jaakobin veli), kertoo, että Jumala asettaa Hänen omansa nuhteettomina ja riemuitsevina Herran kirkkauden eteen.  Ja, että siitä kuuluu kiitos Jeesukselle Kristukselle.  

Tämä kaikki tukee sitä evankeliumin voittoa meidän kohdallamme.  Me emme omassa voimassamme kykene pyhitykseen, mutta Jumalan voima meissä saa ihmeitä aikaan!

Apt.1: 8:
...vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka.

Juudaksen kirje kertoo myös eräänlaisesta pakottamisesta.  Ihmiset tulisi saada näkemään tilansa ja sen, kuinka jokainen tarvitsee kääntymyksen Jumalan puoleen, jae.22.

Luuk. 14:23 sanoo myös: Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi; 


Jos se onkin totta, että Profeetta Elia on maan päällä valmistamassa tietä ylöstempaamiselle ja Messiaan paluulle?

Entäpä sitten lopun ajan muut tapahtumat ja profetia Herran edelläkävijästä?  Kautta Raamatun Jumala on toiminut aina tietyllä tavalla toteuttaessaan suunnitelmansa.  Joka kerta, kun ihmiskunnan historiassa tapahtuu jotakin hengellisessä mielessä merkittävää, Hän lähettää Profeettansa raivaamaan tietä. 

 Mal. 4:5:

Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.

Lue myös: https://katja-leena.blogspot.com/2019/10/katso-entiset-ovat-toteen-kayneet-ja.html

Matt. 10: 

34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.
41 Joka profeetan ottaa tykönsä profeetan nimen tähden, saa profeetan palkan; ja joka vanhurskaan ottaa tykönsä vanhurskaan nimen tähden, saa vanhurskaan palkan.
42 Ja kuka hyvänsä antaa yhdelle näistä pienistä maljallisen kylmää vettä, hänen juodaksensa, opetuslapsen nimen tähden, totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille."

MITÄÄN UUTTA ILMOITUSTA EI ANNETA

Meidän on turha odottaa mitään uutta ilmoitusta Raamatun ulkopuolelta.  Kaikki on meille annettu Pyhässä Raamatussa. Meidän tulee etsiä totuuksia sieltä.

Jumalan Henki vain voi avata meille kirjoitukset.  Ne eivät aukea ilman Hänen apuaan, 2 Piet.1

20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

VAHVOINA LOPPUUN SAAKKA!



Kommentit

Suositut tekstit