EN TUNNE JUMALAA

Jumala ei ole meidän ihmisten tunnettavissa.  Emmekä me voi mitenkään määritellä Häntä, joka on meidän Luojamme ja Suvereeni maailman hallitsija. Hän ilmoitti itsensä sanomalla: " Minä olen se, joka olen "2 Moos. 3:14. 

Jumala lähetti Poikansa maailmaan tekemään itsensä tunnetuksi.  Jeesuksen missio olikin maailman ihmeellisin, jättäen syvät jäljet ihmiskuntaamme. Joh.1.luku.

Raamattu, Jumalan Sana, on kaikkien aikojen bestseller ja maailman luetuin kirja.  Mitään muuta kirjaa ei ole käännetty niin monelle eri kielelle.  

Lue kanssani: Joh.6:36; Joh.8:19; Lk.12:8; Lk.9:48. 

Ihminen ei käsitä Jumalaa ja Hänen tekojaan.

TUNNE JUMALA TEILLÄSI

Ihminen voi tuntea Jumalan seuraamalla Jeesusta ja saatuaan sisimpäänsä luvatun Pyhän Hengen. Jumala sinetöi hengellään omansa. Tämä on tärkeää meidän ymmärtää tänään. Efe.1:13, 2 Tim. 2:19.

Jumalaa ei ole kukaan meistä nähnyt kasvoista kasvoihin. Hänen pyhyytensä estää ihmistä näkemästä Häntä.  Jos minulta kysytään tänään; "pelkäänkö Jumalaa"?  Vastaukseni on: "Kyllä, minä pelkään Häntä"!

Jumala on Suuri ja Mahtava!

Jaak. 4:12: 

Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?

Joh. 6: 

45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
48 Minä olen elämän leipä.
49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.


JUMALA ON PYHÄ

4 Moos. 20: 
12 Mutta Herra sanoi Moosekselle ja Aaronille: "Koska ette uskoneet minuun ettekä pitäneet minua pyhänä israelilaisten silmien edessä, niin te ette saa viedä tätä seurakuntaa siihen maahan, jonka minä heille annan".
13 Tämä oli Meriban vesi, jonka luona israelilaiset riitelivät Herraa vastaan ja hän näytti heille pyhyytensä.

Jes. 57: 15:
Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi.

UT: 
1 Piet. 1: 
14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
16 Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".

Lopuksi:

Jumala on käsityskykyni yläpuolella.  Voin tuntea Hänet vain ja ainoastaan Poikansa kautta, kulkiessani Pyhän Hengen johdatuksessa.  Jumala tarkkaa askeleitani.  Hän pyytää minua tuntemaan Hänet teilläni. 

Snl. 3:6: 
Tunne hänet kaikilla teilläsi, niin hän sinun polkusi tasoittaa.

Mitä on tämä Jumalan tunteminen?  Se on pohjimmiltaan Hänen Pyhän tahtonsa tuntemista ja noudattamista.  Pyhä Henki on matkaoppaani joka päivä ja antaa minulle voiman vaeltaa Hänessä viisaasti loppuun saakka. 

Saakoon Jumalan Sana puhua meille.  Ole siunattu tänään!

VAHVOINA LOPPUUN SAAKKA!

Katja-Leena

Kommentit

Suositut tekstit