PIDÄ KIINNI VAIN YHDESTÄ

"Pidetään kiinni vain yhdestä, elämän kruunustamme, sillä mitä muuta meille jää kuoleman hetkellä "?

Jaak. 1:12:Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!

 

Eilen saimme kuulla suruviestin tuttavaperheemme isän kuolemasta. Hän kuoli koronaan. Ymmärtääkseni melko perusterve mies, mutta hänen hetkensä lähteä täältä tuli nyt.  Se lohduttakoon, että hän oli uskossa Jeesukseen; kasvanut seurakunnan keskellä lapsesta lähtien. Tunsin hänen vanhempansakin.  Olivat aikoinaan seurakuntatyössä hyvinkin aktiivisesti. Nyt ovat kaikki Herran luona. 

Tällaiset viestit vetävät kuitenkin hiljaiseksi ja miettimään elämää ja sen tarkoitusta.  Kukaan ei tiedä lähtönsä hetkeä.  Ei voi tietää, näenkö rakkaani ja ystäväni milloin viimeisen kerran. 

Tuo eilinen suruviesti nosti esiin tarpeen: soitin monen vuoden takaiselle ystävälleni. Emme olleet keskustelleet lähes kahteenkymmeneen vuoteen poismuuttomme jälkeen.  Miten iloinen hän olikaan kuullessaan ääneni.  Samoin olin minä kuullessani hänen äänensä.  Yhteys oli yhä olemassa.  Kuinka helppoa olikaan keskustella hänen kanssaan ja vaihtaa kuulumiset.  Puhelu oli pitkä. 

Ilm. 3: 

10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
11 Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
13 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.

Nyt on aika pitää kiinni vain yhdestä.  Se on varmuus pelastuksestamme. Pelastuksesta, minkä Jumalan Poika, Jeesus, kalliisti osti meille oman verensä hinnalla ristinpuulla.  Tänään tulee jokaisen olla varma uudestisyntymisestään ja siitä, että matkalippu taivaan kotiin on kunnossa.  Mitä muuta meille jää?  Alastomina synnyimme, alastomina lähdemme.  

Voimmeko sanoa tänään, että olemme uudestisyntyneet ylhäältä ja että tunnemme Hänet?  Ellei Jumalan Henki ole sisimmässämme, me olemme hengellisesti kuolleita.  Nyt on viimeinen aika nousta eloon. Ja, tämän Elämän tulee vallata meidät joka päivä.  Ne, jotka rakastavat Herraa, haluavat tehdä myös Hänen tahtonsa. 

Rukous:  Isä, Jeesuksen Kristuksen nimessä rukoilen, armahda minua ja anna anteeksi kaikki rikkomukseni Sinua ja lähimmäisiäni vastaan.  Puhdista minut kalliilla verelläsi ja anna minulle uusi vahva henki sisimpääni, joka todistaa minulle, että olen Sinun lapsesi.  Tahdon seurata Sinua ja liittyä heidän joukkoonsa, jotka huutavat puhtaasta sydämestä Herra, Sinua.  Johdata minua väkevällä Kädelläsi.  Aamen. 

VAHVOINA LOPPUUN SAAKKA!

Katja-Leena


 

Kommentit

Suositut tekstit