OIKEA PUKEUTUMINEN - SE ON SE JUTTU!

Muistamme, kuinka israelilaiset harhailivat Mooseksen johdolla erämaassa yli neljäkymmentä vuotta matkallaan Luvattuun maahan. Matkalla tapahtui kaikenlaista.  Moni kaatui epäuskonsa tähden, eivätkä koskaan päässeet perille.  Heillä oli mahdollisuutensa, mutta jotkut heistä missasivat omansa. He näkivät valtavia ihmeitä, Jumalan voimatekoja, pilven patsaan ja viiriäiset, jotka laskeutuivat leiriin. He keräsivät mannaa syödäkseen.  Jopa meri halkesi kahtia heidän edessään hukuttaen viholliset alleen. Silti, osa jäi matkalle. 

Onko meidän "meren ylityksessämme" mukana elämän sävel?

 Jos me kuvittelemme olevamme israelilaisia parempia, missä se näkyy?  Voimmeko tänä päivänä sanoa, että uskomme riittää? Olemmeko toimineet oikein ja kuulleet, mitä Jumala seurakunnalleen puhuu?  Jos minä saan vastata omalta puoleltani, niin epäilen suuresti.  Emme ole kasvaneet ollenkaan uskossamme siihen mittaan, mitä Jumalan sana kehottaa:  

Room. 13. luku:  

12 Yö on pitkälle kulunut, ja päivä on lähellä. Pankaamme sentähden pois pimeyden teot, ja pukeutukaamme valkeuden varuksiin.
13 Vaeltakaamme säädyllisesti, niin kuin päivällä, ei mässäyksissä ja juomingeissa, ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa,
14 vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus, älkääkä niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät.

Itse asiassa tämän päivän seurakunta on alaston ja köyhä.  Se ei ole pukeutunut siihen pukuun, joka sille Kristuksessa Jeesuksessa annettiin. Ei ole helppoa sanoa tätä, mutta en voi tästä myöskään vaieta. Olen vastuussa opetuksestani. 

KUVA ALASTOMASTA KEISARISTA

Tämän päivän seurakunta on kuin keisari ilman vaatteita.  Se kävelee ylväänä etsien ihmiskunniaa ja ihailua osakseen.  Se luulee olevansa rikas, mutta se onkin köyhä.  Se luulee olevansa hedelmällinen, mutta se onkin kuiva ja kantaa kuolleita lehtiä käsivarsillaan.  Miksi?

Sadussa Keisarin uudet vaatteet keisari huomasikin lopulta olevansa ilman juhlapukua.

Ilmestyskirja luku 3

17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
 
Tämän päivän kristillisyys on hedelmätöntä sen vuoksi, ettei se ole pukeutunut Kristukseen, eikä kasvanut ja kiinnittynyt Häneen. Jumalan Sana on poljettu maahan. Kasvu on tyrehdytetty.  Jumala antoi meille Elämän sanan, eikä seurakunta ole ottanut sitä vakavasti.  Päinvastoin kuolema on tullut saleihimme, sekä fyysisesti että hengellisesti.  

1 Kor. 11: 
28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
30 Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.
31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

Kun seuraavan kerran astut ehtoollispöytään, tutki tarkoin sisintäsi.

On syytä tutkia sisintään.  Olenko tullut Herran pöytään vääryydellä vaiko itseni koetelleena? Kestänkö koetukset yhdessä Hänen kanssaan, vai juoksenko aina maailman lähteille?  Kaikki se, mikä on maailmassa ansaitsee tulla tuomituksi: lihan himo, kateus, juomingit, mässäykset, elämän korskeus jne.  Näistä Raamattu meille jatkuvasti puhuu.  

Hepr. 8: 8:  Mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.

UUDEN PUKEUTUMISEN AIKA


Tänä aamuna mieleeni iskostui nämä sanat: " On aika pukeutua Kristukseen "!  Me voimme pukea Hänet yllemme.  Israelin kansa säästyi surmalta, kun he sivelivät kotioviensa pihtipielet karitsan verellä. Tästä israelilaiset lähtivät matkalle. Se kuvasi upealla tavalla täydellisen uhrin Jeesuksen kelpaavuutta Jumalalle.  Hän tähtensä mekin vain voimme säästyä Jumalan vihalta ja tuomiolta.  

Jälleen tähän käskyyn on sisällytetty myös ehto.  Näemme, kuinka Raamatussa on paljon käskyjä, joiden ehdotkin meidän tulee ymmärtää.  Tässä sanotaan, ettei meidän tule pitää lihastamme huolta niin, että annamme himojen herätä.  Kuinka se on mahdollista?  

Matt. 11. luku: 
25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

Ellemme tähän päivään  mennessä ole oppineet Jeesuksesta, voimme tehdä sen nyt.  Hän oli hiljainen ja nöyrä Palvelija, joka ei korottanut itse itseään.  Hän vaelsi säädyllisesti, niinkuin päivällä vaelletaan, ei mässäyksissä ja juomingeissa, ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa. 

Sadun alaston keisari joutui häpeään, sillä pieni lapsi huomasi, kuinka alaston hän oikeasti olikaan. Lapsenmielisyys on sitä aidoimmillaan, että uskon Jumalaan ja luotan Häneen, vaikka kaikki muu ympärilläni puhuisi sitä vastaan. Kykenen näkemään tämän näkyväisen taakse.  Kristus meissä on kirkkauden toivo. Tartutaan Hänen lupauksiinsa ja pukeudutaan Häneen, joka päivä!

Fil. 4:13:
Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.

2 Piet. 3: 
17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

Rukous: Isä, Jeesuksen nimessä rukoilen, anna anteeksi minun syntini ja alastomuuteni Sinun edessäsi. Olen rikkonut monin tavoin Sinua vastaan.  Kiitos, että annoit Jeesuksen täydellisenä uhrina edestäni.  Tänään tahdon olla uudestisyntynyt ja pistää luottamukseni vain ja ainoastaan Häneen.  Puhdista minut ja pue minut Pyhän Hengen voimalla niin, että seuraan Sinua joka päivä.  Pidä minut valveilla ja odotuksessa tulemuksesi päivään saakka!  Aamen. 

VAHVOINA LOPPUUN SAAKKA!

Katja-Leena

Kommentit

Suositut tekstit