RAKKAUSTARINAN PÄÄTÖKSESSÄ - RAKKAUS ON KAIKKEIN SUURINTA

Olen tullut vakuuttuneeksi, että juuri nyt elämme ahdistuksen aikaa, mistä Raamattu selvästi puhuu. Miellän koko kristillisen seurakunnan ajan ahdistuksen ajaksi.  Sitten tulee vielä vihan aika.  Vihan ajasta, toivon niin, Jumala armahtaa oman kansansa; ne jotka ovat Jeesuksen seuraajia. Jos ahdistus kansoilla on suuri, on viha hirvittävä. Jumala on luvannut viedä omat lapsensa turvaan.

Joh. 16:33 ( Jeesuksen omia sanoja ):
"Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

1 Tess. 5:9:  Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,

Tässä ahdistuksessa on uskovalle ihan riittämiin; uskon niin. Elämme vakavaa eksytysten, vainojen ja monenlaisten vaarojen aikaa.  Elämme aikaa, missä totuus vääristellään jopa niiden suulla, joiden tulisi olla kansan hengellisiä johtajia.  On niitä, jotka sanovat, ettei ole väliä sillä, kuinka kristitty ja Jeesukseen uskova elää.  Pääasia, että on kastettu jne.  Itsekin olen joutunut peilin eteen:  " Herrani, Jeesus, varjele, että pysyisin totuudessa ja kykenisin selviämään kerran perille saakka ".   Apostoli Paavalin sanat siitä, kuinka joudumme taistelemaan pelossa ja vavistuksessa oman pelastuksemme eteen, ovat tulleet hyvin lähelle nyt ". Fil. 2:12.

                                                                               

ON AIKA NAUTTIA USKON JALO VIINI - USKOMME ON KOETUKSESSA

Laulujen laulu 8: 
2 Minä johdattaisin sinut, veisin äitini taloon, ja hän neuvoisi minua. Minä antaisin mausteviiniä juodaksesi, granaattiomenani mehua."
3 Hänen vasen kätensä on minun pääni alla, ja hänen oikea kätensä halaa minua.

Jeesus oli huolissaan siitä, löytääkö Hän uskoa maan päältä, kun Hän tulee takaisin. ( Kts Luuk. 18:8 ). Usko on asia, joka säilyy vain ja ainoastaan puhtaissa astioissa. Uskon menettäminen tänä aikana on järkyttävää.  

Snl. 16:2

Kaikki miehen tiet ovat hänen omissa silmissään puhtaat, mutta Herra tutkii henget.
Fil. 1:9-11;
Ja sitä minä rukoilen, että teidän rakkautenne tulisi yhä runsaammaksi tiedossa ja kaikessa käsittämisessä,
voidaksenne tutkia, mikä paras on, että te Kristuksen päivään saakka olisitte puhtaat ettekä kenellekään loukkaukseksi,
täynnä vanhurskauden hedelmääjonka Jeesus Kristus saa aikaan, Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi.

Katsotaan ensin, mitä tarkoitetaan uskolla.  Sen ydin löytyy näistä Sanankohdista:

Room. 9:33:
....niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu".

Mark. 16:
15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.


JEESUS ON LOUKKAUSKIVI

Jeesus oli loukkauskivi 2000 vuotta sitten, eikö Hän olisi sitä yhä?  Ihmiset loukkaantuivat ja suivaantuivat Häneen.  Usko siis jakaa kahteen leiriin.  Raamattu sanoo myös, ettei usko ole joka miehen. 2 Tess. 3:2.

Meidän tulee olla valveilla.  Loukkaantumattomuus ei ole merkki uskosta.  Voi olla, että me loukkaannumme asioista, jotka nousevatkin Jumalan sydämeltä.  Totuus tekee usein kipeää.  Meidän on vaikea nähdä syntiä ja tottelemattomuutta itsessämme, omassa sisimmässämme.  Tosiasia on, että juuri nyt Perkele kiertää kuin kiljuva jalopeura ympärillämme, etsien kenet hän saisi niellä.  Seulonta on alkanut.  Jyvät erotetaan akanoista. Usko ei ole joka miehen tai joka naisen. Me seisomme yksin Pyhän Jumalan edessä.  Eikö tämä ole pelottavaa? Minua se ainakin pelottaa.  

Ystäväni, tänä aamuna heräsin selkeään sisäiseen kuvaan kirkassisältöisestä pullosta ja lasista.  Lasi vieressä odotti, että viini kaadetaan siihen. Viini pullossa ei auta. Se on tarkoitettu nautittavaksemme.  Raamatun kaunis rakkaustarina Laulujen laulu kertoo sulhasen ja morsiammen suhteesta.  Viinin tulee valahtaa rakkaaseen; Laulujen laulu luku 7 jae 9: 

.. "Ja olkoon suusi kuin jalo viini." "Viini, joka helposti valahtaa rakkaaseeni ja kostuttaa nukkuvien huulet "!

Minulla tulee olla henkilökohtainen suhde Vapahtajaani, Jeesukseen. Minun tulee täyttyä Hänestä joka päivä ja joka hetki. Minulla tulee olla halu miellyttää Häntä.  Jeesus oli paitsi Jumalan Poika, myös Ihmisen Poika.  Hän antoi esimerkin minulle, mitä on olla ihminen, joka vaeltaa yhteydessä Jumalaan päivin ja öin.  Minä en elä itselleni. Tämä on totta.  Rakkauskertomus on tulossa päätökseensä  Näin tulevina päivinä käy ilmi, ketä elämämme miellyttää.  Rukoukseni on, totisesti Herrani, suo että elämämme on otollinen Sinulle. Tämä maailma katoaa.  

Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti; 1 Joh. 2:17.


Sinä kastelit ja annoit kasvun.  Varjele minut kuivuudelta.

Rukous:  "  Isä, rukoilen Jeesuksen nimessä, suo tänä päivänä minun tehdä elämässäni valinta Sinun puoleesi.  Jos en ole aiemmin elänyt täysillä Sinulle, suo minun tehdä se tänään.  Sinä olet esikuvani.  Sinun jalanjäljissäsi voin löytää perille Kotiin.  En voi laittaa toivoani mihinkään maalliseen, en asemaan, en omaisuuteen, en menestykseen, en kotiini, en puolisooni; en mihinkään muuhuin kuin Yksin Sinuun.  Sinä olet täyttymys elämälleni; kun ristillä sanoit Isän Jumalan edessä: " Se on täytetty ".  Sinä et tahdo, että yksikään joka on oksastettu Sinuun, menetetään.  Herrani, pidä omistasi kiinni. Loppuun saakka.  Puhdista minut verelläsi ja anna kaikki syntini anteeksi. Aamen ". 

JUMALAN RAKKAUS ON IKUISTA -  VAHVOINA LOPPUUN SAAKKA!




Kommentit

Suositut tekstit