HEITTÄYDY ULOS EMBUS-JÄRJESTELMÄSTÄ!

Tänä aamuna heräsin siihen, kun tajunnassani pyöri sanat: " uskovien tulee päästä irti embus-järjestelmästä"!  Tuollainen sana on minulle täysin outo, joten lähdin sitä selvittämään.  Uskon nimittäin, että ajatus ei ollut omani, vaan Pyhän Hengen puhetta.  Se on annettu siis myös jaettavaksi ja yhtä kaikki koeteltavaksi. Pohdin tässä siis, mitä se voisi tarkoittaa...

Embus sanan etymologia on etuliite em ja loppuliite bus. ( Wiktionary )  Tästä juontuu seuraavat:

em + bussi eli luodaan Lontoon Britannian armeijan linja-autojen joukkorekisteröinnin seurauksena joukkojen kuljittajina ensimmäisessä maailmansodassa.

verbi: 1. laittaa ( joukot ) bussiin

           2. päästä bussiin



Raamattu puhuu paljon sodankäynnistä. 


ja hän sanoi: "Kuunnelkaa, kaikki te Juudan miehet ja Jerusalemin asukkaat ja sinä kuningas Joosafat. Näin sanoo teille Herra: Älkää peljätkö älkääkä arkailko tätä suurta joukkoa, sillä sota ei ole teidän, vaan Jumalan.  2 Aik. 20:15

Vaikka sotajoukko asettuisi minua vastaan, ei minun sydämeni pelkäisi; vaikka sota nousisi minua vastaan, siinäkin minä olisin turvassa. Ps. 27:3

Näyttää siltä, että Jumala haluaa sanoa meille Jeesuksen seuraajille seuraavaa:

"Älkää nousko "bussiin", mikä toimii tällaisena joukkokuljetuksena ajassanne.  Älkää mukautuko tämän maailman ajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on hyvää, täydellistä ja otollista Jumalalle";  Room. 12:2.  

....hän tehköön teidät kykeneviksi kaikkeen hyvään, voidaksenne toteuttaa hänen tahtonsa, ja vaikuttakoon teissä sen, mikä on hänelle otollista, Jeesuksen Kristuksen kautta; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.  Hepr. 13:21.

Vahvoina loppuun asti!

Katja-Leena


Kommentit

Suositut tekstit