JEESUS ASETTUU PAHANTEKIJÄIN JA SYNTISTEN PUOLELLE



Jeesus oli syntisten ystävä. Hän sanoi siivosyntisille ja uskonnollisille suorat sanat. Jos ihminen luulee olevansa toisten yläpuolella, sellainen saa Jeesukselta aina huomautuksen. Rikka on otettava pois ensin omasta silmästä. ( Matt. 7:5 ).
Jeesusta syytettiin kansanjoukkojen villitsemisestä, syntisten kanssa istuskelusta ja syöpöttelystä ja jopa Jumalan pilkasta. Hänen päälleen syljettiin ja hänen asennettaan sekä hyväksyntäänsä naisia kohtaan pidettiin häpeällisenä. Jeesus ei kuitenkaan lannistunut näistä arvosteluista. Hän tiesi tarkalleen, mitä teki.

Oletko sinä kokenut olevasi tietyssä joukossa pohjasakkaa? Oletko kokenut tulleesi väärinymmärretyksi, loukatuksi tai ylikävellyksi? Minulla on sinulle hyvä uutinen; Jeesus ymmärtää meitä!


Avoin ihminen saattaa tulla väärinymmärretyksi ja joutuu helposti toisten arvostelun kohteeksi. Ihminen, joka ei paljonkaan jaa itsestään, säästyy toki sellaiselta. Avoimuus on aina riski, mutta monet ihmistuntijat sanovat, että ilman sen riskin ottamista me häviämme elämässä paljon. Itse uskon sen olevan totta. Puolet elämää jää elämättä. Sitä paitsi ihmiset, jotka ovat jakaneet itsestään jotakin tälle maailmalle; heidät muistetaan...


Mark. 2:17 
Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."


Jeesus rakastaa rikkinäistä ihmistä. Ihmistä, joka on aito ja haavoittuvainen. Raamattu sanoo, etteivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Vapahtaja tuli parantamaan niitä, jotka todella sitä tarvitsevat. Hän tuli antamaan toivon niille, jotka ovat toivoa vailla ja joille ei ole annettu arvoa tässä ajassa. Arvottomat Hän asettaa eteensä ja sanoo: ” Tyttäreni ja poikani, te saatte asua minun luonani, ikuisesti ”.

Fil.3:
8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.

Minäkin tiedän, että aitoudellani olen varmasti ärsyttänyt monia. Tiedän, että jotkut saattavat lukea minut pahantekijäin joukkoon. En ole lähestulkoon aina saanut ymmärrystä osakseni. Olen kuitenkin halunnut olla vilpitön Jumalani edessä ja tiedän, että Hän ottaa syntisen luokseen. Hän armahtaa ja antaa minullekin ihmisarvon. Hän on tehnyt minutkin kaltaisekseen, Jumalan tyttäreksi. Onko mitään sen parempaa tässä maailmassa?

Katja-Leena Klinga

Kommentit

Suositut tekstit