JUMALAN LUPAUKSET PITÄVÄT

Room. 4: 
20 mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle,
21 ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää.

Olen elämäni aikana saanut kuulla monenlaisia lupauksia.  Ihminen lupaa, mutta ei aina täytä lupaustaan.  Jumala ei ole sellainen.  Kun Hän lupaa jotakin, Hän myös täyttää.  Mistä tiedän tämän?  Tiedän sen omasta kokemuksestani.  Hän on antanut minulle elämäni aikana joitakin lupauksia ja täyttänyt niistä jokaisen.  Voin jakaa niistä muutaman tänään sinullekin....

Muistan, kun odotin ensimmäistä lastani.  Odotusaikana oli vaikeuksia.  Sain ennenaikaisia supistuksia ja jouduin sairaalalepoon ja tiputukseen.  Lopulta hoidot auttoivat ja lääkäri sanoi, että on tyypillistä että raskaus tulee menemään yli lasketun ajan.  Olin väsynyt odotuksesta ja rukoilin, että Herra antaisi lapsen syntyä ajallaan.  Kun olin rukouksessa, avasin Raamattuni ja sain sieltä seuraavan raamatunjakeen: 
Sen aika on lähellä, tulemaisillaan, ei sen päiviä pidennetä ;Jes. 13:22. 

Samalla usko täytti sisimpäni ja tiesin, että Jumala oli puhunut henkeeni.Hän antaisi lapsen syntyä laskettuna päivänä, eikä synnytys tulisi menemään yhtään pidemmälle.

Kun laskettu päivä lähestyi, tein tarvittavat valmistelut.  Edellisenä iltana olimme vierailulla ystäviemme luona.  Supistukset alkoivat tasan klo 18 heidän luonaan.  Sanoin miehelleni:  " Nyt se alkoi  ".  Poikamme syntyi tarkalleen laskettuna päivänä, Jumalan lupauksen mukaan.

Kun perheessämme oli kaksi lasta, Jumala herätti minut eräänä yönä tasan kello neljä aamulla.  Koko huoneessa kaikui: " Ottakaa vastaan kolmas lapsi, Minä annan voiman vaikka tuntuu että väsyttää ".  Olin täysin hereillä ja kuulin Jumalan puhuvan minulle kuin Marialle.  Se oli ihmeellinen hetki.  Minulle sanottiin myös sana: "Vuokko".



Epäuskossani pyysin Jumalalta, että Hän puhuisi minulle vielä toisen kerran ja lupasin totella Häntä.  Seuraavana yönä Hän puhui kuuluvasti uudelleen nuo samat sanat:  "Ottakaa vastaan kolmas lapsi, Minä annan voiman vaikka tuntuu että väsyttää.  Ja: "Vuokko"!

Anoppini tuli kylään seuraavana päivänä.  Hän oli nähnyt unen, missä olin kävellyt hänen kanssaan metsätietä ja sinisiä pikkuvuokkoja oli kukkinut tien molemmin puolin!  Poikamme Jeremia syntyi seuraavan vuoden helmikuussa. Jumala puhui ja täytti lupauksensa.  Saimme myös voimaa arkeemme kolmen pienen lapsen kanssa.  Senkin Hän oli luvannut.

Seuraava laulu syntyi minulle, kun odotin lastani.  Anemone coronariat(punavuokot ) kukkivat tuona vuonna erityisen kauniina Israelissa, myös suolameren rannalla, ja juuri helmi-maaliskuussa, kun tuo luvattu lapsemme syntyi!

ANEMONE CORONARIA ( Säv. & San. K-L. Klinga )
1.
Anemone coronaria, kevätvuokko punainen.  Kasvaa Herran kedolle, jo idussaan Hän näkee sen.  Hänen kättensä hipiään meidän nimemme piirretään, jo ennenkuin synnymme maailmaan.  Tästä luotunsa ylistää ihmeellistä Isäänsä, joka luonut on kaiken tään kädellään.

2.
Anemone coronaria kevätsateen jälkeen kasvaa.  Harvinainen lajissaan on tuo kukka puutarhassaan.  Niin kuin kukkasen kedolla, vaatettaa Hän lapsensa. Hän pyhyydellään sen verhoaa.  Tästä luotunsa ylistää taivaallista Isäänsä, joka luonut on kaiken tään kädellään.

Hänen kättensä hipiään meidän nimemme piirretään jo ennen kuin synnymme maailmaan. Tästä luotunsa ylistää, ihmeellistä Isäänsä, joka luonut on kaiken tään kädellään. Pieni lilja Saaronin puvultaan on kauniimpi kuin kuningas Salomo loistossaan.  Tästä luotunsa ylistää ihmeellistä Isäänsä, joka taidollaan kedon värittää.

Myöhemmin löysin Jeremian kirjasta sanat:

"Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi".

Rukous:  Herra, kiitos Sinun iäti kestävistä lupauksistasi!  Kiitos, että sen minkä Sinä lupaat, olet voimallinen myös täyttämään.  Sinuun minun ei tarvitse koskaan pettyä.  Anna minun tulla osalliseksi sinun lupauksistasi ja pidä minut oikealla tiellä.  Kuule minua poikasi Jeesuksen nimessä.  Aamen.

Katja-Leena Klinga



Kommentit

Suositut tekstit